lørdag den 20. september 2008

Opmåling af verden

Næste bog i rækken bliver af en tysk forfatter, Daniel Kehlmann, som er helt ukendt for mig. jeg glæder mig til at gå i gang med Opmåling af verden.
Der kom en lang og animeret diskussion ud af Stormland og hvis bare Kehlmann kan leve op til en smule af dette, bliver det endnu en god læseoplevelse og efterfølgende rødvinsdiskussion, der venter forude.

Og nu til noget helt andet....
Hold kæft hvor det irriterer mig, at stort set INGEN i kongeriget Danmark - bortset fra enkelte, frelste skolelærere - kan finde ud af sammensatte navneord. Jeg skulle lave en spørgeskema undersøgelse med min 7.klasse forleden dag!? Hvor svært kan det være? Jeg kan måske sætte mig ind i at en autorobotoversat indpakning på et kinesisk produkt, kan indeholde sjove fejl, men sedler, breve, pamfletter, artikler skrevet af danskere!? Det er efterhånden allevegne. Det er nok mobiltelefonens skyld! Der er jo ingen der gider, at slette mellemrummet i sms-beskeden, og så forsvinder de sammensatte navneord langsomt men sikkert. nå, nu gider jeg ikke være sur længere. Hav en god dag

Ingen kommentarer: